Z nami uczy się już 7397 osób. Czekamy na Ciebie

Strona główna » Blog » Jak szybko usunąć puste komórki by zorganizować dane?

Jak szybko usunąć puste komórki by zorganizować dane?

Dane nie zawsze importują się dokładnie tak jakbyś tego oczekiwał. Czasami zdarza się tak, że wszystkie informacje zostały zaimportowane, ale pojawia się wiele niepotrzebnych pustych komórek, z którymi musisz sobie poradzić, a czasami cześć danych przeniosła się jako puste komórki, a powinny być pod sobą takie same wartości.
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że to bardzo długa i nurząca praca. Jeśli chciałbyś zrobić to ręcznie, to rzeczywiście zajęłoby wieki. Na szczęście, możesz zaznaczyć wszystkie puste komórki w danym obszarze i poradzić sobie z nimi odpowiednio.
W pierwszej sytuacji masz rozłożone dane po różnych kolumnach i puste komórki burzą właściwą strukturę danych.
PusteKomórki01

W pierwszej kolejności musisz zaznaczyć cały zakres danych. Jeśli będziesz w środku danych powinien wystarczyć skrót klawiszowy Ctrl + A. Ewentualnie jeśli zaczniesz od komórki A1 możesz nacisnąć kombinację klawiszy Shift + Ctrl + End, co zaznaczy Ci wszystkie komórki od A1 do komórki, którą Excel uznaje za ostatnią komórkę w arkuszu (na podstawie wypełnionych danych).
Jak już masz zaznaczone dane, to teraz naciśnij klawisz F5. Pojawi się wtedy okno Przechodzenie do, gdzie musisz nacisnąć przycisk Specjalnie, co otworzy okno Przechodzenie do – specjalnie, na którym musisz zaznaczyć pozycję Puste.
PusteKomórki02

Ta część tylko dla członków iExcel.pl
Wystarczy zarejestrować się za darmo by odblokować treść.

Po tym Excel wyświetli Ci okno Usuwanie, gdzie ważne żebyś zaznaczył opcję Przesuń komórki w lewo. Teraz pozostaje Ci zatwierdzić wybór przyciskiem OK i wszystkie puste komórki zostaną usunięte, a dane przesunięto w lewo w taki sposób, że powinieneś uzyskać uporządkowane dane tak jak to widzisz na obrazie poniżej.
PusteKomórki07

Przykład 2

Inna sytuacja z importowaniem danych i komórek, to taka, gdzie część danych nie została uzupełniona, mimo, że powinna być taka sama jak dane z komórki powyżej.
PusteKomórki08
Znów musisz przejść przez wszystkie kroki do zaznaczenia pustych komórek, tylko na końcu ostatni krok nie będzie polegał na usuwaniu danych tylko na dodawaniu danych z komórek powyżej.
Ważne jest tutaj, żebyś zwrócił uwagę, która komórka jest aktywna. Następnie piszesz znak = i odwołanie się do komórki o jedną powyżej aktywnej komórki (nie ważne, która z pustych komórek jest aktywna).
PusteKomórki09
Następnie zatwierdzasz formułę kombinacją klawiszy Ctrl + Enter. Spowoduje to, że wszystkie puste komórki zostaną wypełnione analogiczną formułą, czyli będą pobierać wartość z komórki powyżej.
Efektem będzie wypełniony cały zakres danych.
PusteKomórki10
Jeśli chcesz żeby dane nie były w postaci formuł, a wpisane na stałe to musisz zaznaczyć cały zakres danych, skopiować je, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy na pierwszą komórkę z zaznaczenie (lewy górny róg) i z rozwiniętego menu wybrać opcję wklej specjalnie wartości. To wszystko czego potrzebujesz.
PusteKomórki11


Film i materiały do lekcji mogą oglądać tylko zalogowani użytkownicy. Nie masz konta?
Zarejestruj się za darmo lub dowiedz się więcej


Lekcja-1,99zł
  • Dostęp do wybranej listy

lub dostęp do całego serwisu przez

Rok-49zł
  • Dostęp do ponad 200 lekcji
  • Możliwość zdobycia certyfikatu
  • Udział w konferencjach on-line
  • Liczne pliki, ćwiczenia i testy
  • Co tydzień nowa lekcja
Firmy szkolące się na platformie www.iExcel.pl
CLOSE
CLOSE
Przeczytaj poprzedni wpis:
miniaturka_solver
Solver w Excelu

Możesz także zobaczyć wideo porady poświęcone Solver-owi Solver to dodatek do Excela, który może Ci pomóc oszacować wynik, zdecydować o...

Zamknij